Abans de la presentació
- elabora un guió previ
- estructura el discurs (introducció, desenvolupament, conclusió)
- si és una presentació en grup, distribuiu bé els temps i les parts
- fes un assaig abans de la presentació
Durant la presentació
- si és en grup, feu una presentació del grup
- introdueix bé el tema del que tractaràs
- vocalitza i projecta la veu de manera que et puguin escoltar fins l’últim racó de l’aula
- escull un vocabulari adequat a la presentació
- recorda que estàs explicant un tema a un auditori, no que t’estàs examinant
- cuida la comunicació no verbal (postura, gestos, expressions facials)
- evita llegir: els suports en paper o en digital són una ajuda a l’exposició, no un teleprompter
- acaba amb una conclusió sobre el tema tractat
Rúbrica d’avaluació de la presentació oral
ÍTEM | 1 | 2 | 3 | 4 |
S’exposa el tema de manera clara | ||||
La presentació té un nivell de profunditat que revela maduresa i capacitat de reflexió. | ||||
S’inclouen exemples i/o dades extretes de les recerques realitzades I les recerques estan elaborades. | ||||
No hi ha suport audiovisual o el suport audiovisual és complementari i no omnipresent | ||||
L’expressió és correcta i el llenguatge, adequat (utilitza expressions pròpies, no copiades literalment i té el grau de formalitat correcte.) | ||||
Les imatges mostrades, si n’hi ha, estan ben escollides i aporten significat. | ||||
El ritme d’exposició de les idees és adequat; ni massa ràpid ni massa lent. | ||||
En general, la presentació demostra originalitat i creativitat. |
Mira els primers minuts de la presentació anterior i analitza tant l’expressió verbal com l’expressió no verbal de la presentadora. Què en destacaries?